Liever straight-to-the-point jouw wensen bespreken?
Plan een gratis videogesprek in
Arrow icon CTA
#ProShar

Iedereen verdient een betrouwbare service

ProShar case header

Opdrachtgever

ProShar

Expertises

Merkontwikkeling,
Content creatie

Uitvoering

September, 2020

ProShar, aangenaam

ProShar is een paintball leverancier. Eentje waar je op kunt rekenen. Het bedrijf heeft de afgelopen 8 jaar met betrouwbare service en hoge kwaliteit, een stempel weten te drukken op de Europese markt. Met zijn unieke aanbod in paintballs en speciaal ontworpen maskers, beloven ze veldeigenaren en fanatiekelingen een om nooit te vergeten speelervaring. Aan ons om deze unieke persoonlijkheid digitaal te laten spreken en de verbinding met de doelgroep op te zoeken.

Slide 1 - ProShar brand-bookSlide 2 - ProShar brand-bookSlide 3 - ProShar brand-bookSlide 4 - ProShar brand-book

No hassle, no pain

Leveranciers binnen de paintball markt zijn over het algemeen functioneel, maken vele beloftes en spelen elkaar uit op prijs. Een onrustige markt voor de klant kun je wel zeggen.
Om ProShar top of mind te houden in deze onrustige markt moesten we dieper graven in het verleden van het bedrijf. Hoe heeft het bedrijf de afgelopen 8 jaar de Europese markt kunnen veroveren?

Tijdens een interactieve merksessie kwamen we achter de superkracht van het merk. Zonder twijfel is het in hart en nieren een specialistische verzorger. Opmerkelijk, want die zijn in deze markt zeldzaam. Geen stuntende prijzen of grote beloftes, maar als een beste vriend die altijd voor je klaar staat. Betrouwbaar, loyaal, en zonder verrassingen de beste producten leveren.

Alles start met een strategie

Wie ProShar is weten we nu. Zijn offline persoonlijkheid en overtuiging gaven de handvatten voor de digitale content en merkstrategie. Hoog tijd om het merk digitaal tot leven te brengen. En om Proshar nu digitaal te verbinden met de doelgroep moest er met een heldere boodschap worden ingespeeld op de behoeften van de subcultuur.

Service post proshar
Like icon visualLike icon visualLike icon visualLike icon visualLike icon visualLike icon visual
Like icon visual

Eén gezicht, verschillende formats

Nu we de strategie hebben scherpgesteld, is het tijd voor de volgende stap. Het creëren van content. De subcultuur van Proshar bestaat uit meerdere doelgroepen: de fanatieke sporters en veldeigenaren. Om het merk digitaal te verbinden met deze groep, hebben we een juiste balans ontwikkeld bestaande uit formats met verschillende doeleinden. De formats bestaan uit drie categorieën.

Value: Voor ProShar staat een betrouwbare, goede service voorop. Door zijn producten, voordelen en beloftes uit te lichten, maken ze de service transparant en toegankelijk voor iedereen. De doelgroep weet wat ze kunnen verwachten.

Announce: ProShar is bescheiden en praat niet graag over zich zelf. Toch vindt het merk een transparante en open communicatie met zijn doelgroep belangrijker dan ooit. Door belangrijke updates extern te communiceren, zoeken ze de interactie op en spelen ze in op actuele gebeurtenissen.

People: ProShar doet het graag samen. Met de doelgroep, want daar draait het om. Samen verzorgen ze evenementen en gaan ze voor de best mogelijke speel ervaringen. Reden genoeg om deze samenwerkingen op een online podium te zetten.

Het gaat om jou, niet om ons

ProShar cijfert ze zich zelf graag weg om de ander te kunnen verzorgen. De focus ligt op verbinding tussen leverancier en klant. Dat maakt ProShar uniek en dat moet worden verteld.