Een nieuw jasje voor een Rotterdams fenomeen
Opdrachtgever
Virgata,
Van Nelle Fabriek Events
Expertises
Merk ontwikkeling, social strategie
en content creatie
Uitvoering
2020/2021
De Van Nelle Fabriek: een icoon in Rotterdam die je als Rotterdammer écht moet kennen. Een fabriek, kantoorpand of evenementenlocatie die mensen verbindt en waar het bruist van de allernieuwste ontwikkelingen. Bedacht voor ondernemerschap en ontworpen om te innoveren. Aan ons om dit merk een nieuw leven in te blazen.
Van Nelle? Wie?
Samen met de Van Nelle Fabriek gingen we met volle kracht aan de slag. Een splinternieuwe merkpositionering die past bij de ambities van vandaag. Met als grote vraag: wie is nu eigenlijk de Van Nelle Fabriek? En waarom doen ze wat ze doen?
Samen met het team van Events en Virgata gingen we in gesprek en deden we verschillende workshops. De uitkomst? De merkpersoonlijkheid: Een levenslustig en verzorgend karakter. Toegankelijk, nieuwsgierig en vlot.


Een basis waar je op kunt bouwen
Wat we met deze merkpersoonlijkheid deden? We vertaalden het naar een
merkvisie. Eentje die het levenslustige en verzorgende karakter goed vertegenwoordigt. Wat vervolgens een mooi startpunt vormde voor de nieuwe huisstijl en tone-of-voice, die we ook onder handen namen.

Zichtbaar voor iedereen
De Van Nelle Fabriek is er niet alleen voor de interne organisatie, maar juist ook voor iedereen daar buiten. Of het nu gaat om een huurder, bezoeker of evenementen organisator. Voor iedereen moet de verzorgende, levenslustige persoonlijkheid voelbaar en zichtbaar zijn. Online en offline.









Met de juiste structuur, schaalbare formats en slimme planning leren we elke dag een beetje meer. Door te experimenteren, te meten en te optimaliseren, kijken we continue naar waar de aandacht van de doelgroep zich bevindt. Daar kunnen we dan direct op in spelen!